امکان کشت نشای پیوندی در مزارع آلوده به بیماری خاکزی

کاشت نشای پیوندی مزایای بسیاری را برای کشاورز و نیز مصرف کننده محصول این نشا به همراه دارد.
نشای پیوندی به سبب ریشه دوانی قوی، گیاهی با کیفیت و مقاوم را تولید می نماید. این گیاه قوی توانایی مقاوت بالا در برابر استرس های محیطی را داشته و همچنین کمیت و کیفیت محصول تولیدی آن بیشتر از گیاه غیر پیوندی مشابه خواهد بود.

 

 

کشت نشای پیوندی در مزارع آلوده به بیماری خاکزی

 

نشای پیوندی با پایه ی مقاوم به بیماری

در نشای پیوندی، گیاه پایه از رقمی که مقاومت بالایی در برابر بیماری های خاکزی دارد، انتخاب می شود، بنابراین امکان کاشت آن در بقایای کشت قبلی بدون ضدعفونی و یا با حداقل آن وجود خواهد داشت. همین مساله موجب استفاده هرچه کمتر از سموم و آفت کش های شیمیایی شده و محصول این گیاهان مورد اقبال مصرف کننده قرار خواهد کرفت.

 

نشای پیوندی با پایه ی مقاوم به بیماری

 

تولید محصول کشاورزی با حداقل سموم ویژه صادرات توسط نشای پیوندی

در بحث صادرات محصولات کشاورزی که قوانین و بازرسی های فراوانی از سوی کشور مقصد صورت می گیرد، مساله سموم شیمیایی و مقدار آن در محصول برای اجازه واردات مساله بسیار مهمی خواهد بود. بنابراین می توان با کشت نشای پیوندی به سوی تولید با حداقل استفاده از سموم و آفت کش پیش رفت و محصول با کیفیت کاملا مناسب صادرات تولید نمود.

 

تولید محصول کشاورزی با حداقل سموم ویژه صادرات

 

نشای پیوندی، مناسب برای خاک های بیمار، فقیر و رها شده

در ایران بسیاری از زمین های کشاورزی به دلایل مختلف از جمله کشت های پیاپی و استفاده بسیار از آفت کش ها از ریز مغذی ها فقیر شده و بدون توجیه اقتصادی بی استفاده رها شده اند. به کمک نشای پیوندی قادر به کشت مجدد در این مزارع با بهره وری بالا خواهیم بود. درنتیجه هکتارها زمین بی استفاده مجدد قابل کشت شده و قادر به افزایش تناژ تولید خواهیم بود.

 

 

هزینه بالای انجام دستی پیوند نشا

پیوند بصورت دستی کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. پیوند دستی زمان زیادی می طلبد و خطا در انجام پیوند بالاست. ساقه های ترد نشا ظریف و شکننده هستند، برش در این ساقه های نازک باید به دقت صورت پذیرد چرا که برش نا مناسب با زاویه ی نا هماهنگ، انجام پیوند را با خطا مواجه کرده و به اصطلاح پیوند جوش نمی خورد. در نظر بگیرید نشا به تعداد زیاد در مزارع و گلخانه ها کشت می شود. تولید میلیون ها نشای پیوندی برای مزارع و گلخانه ها، انجام دستی این کار را ناممکن و بدون صرفه ی اقتصادی می سازد.

 

هزینه بالای انجام دستی پیوند نشا

 

معرفی دستگاه پیوند زن نشا تیداپارس

گروه صنعتی تیداپارس تولیدکننده پیوند زن حرفه ای نشا برای نخستین بار در ایران، ورژن جدید ربات را عرضه می کند. با استفاده از دستگاه پیوندزن نشا، سرعت و دقت پیوند زنی بالا رفته، قادر به تولید 400 نشا پیوندی در هر ساعت خواهید بود. با استفاده از دستگاه پیوندزن امکان کار و تولید نشا پیوندی در ساعات متوالی پشت سرهم وجود خواهد داشت. بنابراین واحدهای تولیدی امکان پذیرش سفارش نشای پیوندی به مقدار زیاد را خواهند داشت.

 

مشتریان ارجمند تیداپارس می توانند قبل از خرید، جهت بررسی نحوه ی عملکرد دستگاه ها به صورت حضوری در محل کارخانه حاضر شده و خودشان به طور مستقیم دستگاه را تست کنند.

 

 

 

برای دریافت کاتالوگ و مشخصات کودریز باغی تیداپارس با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید:
09904823436 الی 39
02634209120 الی 24
02634090070 الی 73

گارانتی تخصصی تیداپارس پشتوانه تولیداتمان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *